Візитна картка проекту



Візитна картка проекту
Автор
Ім’я, по-батькові та прізвище
Шпильова Вікторія Володимирівна
Назва навчального закладу
Среціалізована школа №196
Місто, село, район, область
м.Київ
Опис навчальної теми
Назва
ВІТАМІНИ
Стислий опис
Навчальний проект з хімії. 11 клас
Проект спрямований на формування уявлення про вітаміни їх хімічний склад, вміст в продуктах харчування та фізіологічну роль в життєдіяльності організму. Учасники проекту збирають всю необхідну інформацію про особливості і значення вітамінв в організмі  Для кращої роботи у проекті учасники об’єднуються у 3 групи, робота груп координується вчителем. Учні проводять огляд літератури та інтернет–ресурсів з приводу даних питань, підтверджують дані власними дослідженнями і складають звіт. Для підготовки звіту учні створюють презентацію (бюлетень, буклет або веб-сайт) для показу в навчальному закладі.
Предмет, навчальна тема
Хімія. Тема: Вітаміни як компонент їжі.
Клас (вікова категорія)
11 клас  16 років
Приблизний час вивчення теми
1 тиждень
Освітні засади
Державні освітні стандарти
ДЕРЖАВНИЙ СТАНДАРТ
базової і повної загальної середньої освіти
VI. Освітня галузь “Природознавство”
Хімічний компонент забезпечує засвоєння учнями знань про речовини та їх перетворення, хімічні закони і методи дослідження, навички безпечного поводження з речовинами, формує ставлення до екологічних проблем і розуміння хімічної картини світу, вміння оцінювати роль хімії у виробництві та житті людини.
Навчальні програми
10-11 класи — Хімія. Програми для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів: рівень стандарту, академічний рівень, профільний рівень та поглиблене вивчення. 10-11 класи. — Тернопіль: Мандрівець, 2011.
11 клас. Органічні сполуки і здоров’я людини. Жири, білки, вуглеводи, вітаміни як компоненти їжі, їх роль в організмі.
Учень:
1.        аналізує хімічний склад харчових продуктів, робить висновок щодо їх придатності для використання;
2.        обгрунтовує біологічну роль органічних сполук, значення в охороні здоров’я.

Навчальні цілі та очікувані результати навчання учнів

1.        Ознайомити основними органічними речовинами необхідними для життєдіяльності організму
2.        Розглянути основні групи вітамінів іх будову і властивості.
3.        Формувати стійкий пізнавальний інтерес до вивчення предмета.
4.        Формувати вміння користуватися додатковою літературою, аналізувати одержані знання.
5.        Формувати вміння працювати в колективі.
6.        Розвивати навички самостійної дослідницької роботи.
7.        Формувати основи критичного мислення  (оформлення, аналіз та синтезування інформації для вирішення проблем та відповідей на запитання)
8.        Доцільно використовувати цифрові технології, інструменти та/або комунікаційні мережі для доступу, управління, інтегрування, оцінювання.
9.        Використовувати  комп’ютерні технології як інструмент для спілкування, досліджень, організації, оцінювання інформації, володіння базовим розумінням етичних/правових питань, пов’язаних з доступом та використанням інформації.
10.     Опановувати основи авторського права.
11.     Вміти правильно оформлювати список використаних джерел.
Навчитися презентувати свою роботу (презентація, буклет).
Основні запитання
Ключове запитання
Людина та здоров’я ?
Тематичні запитання
Чи може людина жити без вітамінів?
Який вплив вітамінів на організм людини?
Змістові запитання
Які бувають вітаміни?
Чи допоможуть вітаміни зберегти здоров'я?
Чи правда, що вітаміни потрібно приймати лише хворим, здоровій людині це робити необов'язково?
Чи правда, що вітамінні комплекси можна приймати в будь-якій кількості і коли заманеться?
Чи корисні соки?
Навчальні питання
Ким і коли були відкриті вітаміни?
Як класифікуються вітаміни?
Будова вітамінів, їх знаходження і добова норма.
Фізіологічний вплив на організм людини вітамінів.
Що таке авітаміноз? Гіпервітаміноз?
План оцінювання
Графік оцінювання
На початку проекту
Впродовж роботи над проектом
Наприкінці роботи над проектом
Обговорення мозковий штурм
Робота з
ЗХД таблицею
Організаційною  діаграмою
Перегляд
 презентації вчителя.
План впровадження
ЗХД таблиця
Організаційна діаграма
Тестові документи
Презентація вчителя

Застосували документ з диференційованим завданнями, консультації, додаткові заняття
Диференційовані завдання для сильних і слабих учнів.
Анкети. Журнал спостережень.

Критерії оцінювання учнівських робіт,
ЗХД таблицю, саморефлексію
Захист у вигляді учнівської презентації

Вікісторінка
Учнівська презентація
Контрольний список
Стислий опис оцінювання
На початку роботи над проектом учні заповнюють ЗХД-таблицю, в якій наводять відомості про  те, що вони  розуміють, а також показують свої попередні знання щодо вивчення теми «Вітаміни». Учитель проводить оцінювання навчальних досягнень учнів для того, щоб з’ясувати попередні знання учнів з цієї теми за презентацією для проведення мозкової атаки. Учні впродовж всього виконання проекту постійно працюють над таблицею З-Х-Д поступово заповнюють її. Цей документ допомагає вчителю відслідковувати, як саме іде процес навчання учнів.  До того, як учні почнуть працювати над міні-проектом зі створення презентації та ін. вони розробляють план роботи групи  для того, щоб спрямувати своє навчання та дослідження. Впродовж роботи над проектом учні також використовують Форму оцінювання, яка допомагає їм добре виконати завдання та спрямовує їх у виконанні завдань проектів.
Коли учні завершать частину дослідження, учитель перевірить їх спостереження, правильність запису, щоб з’ясувати, чи потребують учні додаткових інструкції.  Коли учні працюватимуть у малих групах над створенням презентації, публікації для того , щоб поділитися з іншими своїми здобутками та знаннями, вони  використовують Контрольний список для презентації та ін., який допомагає їм створювати таку презентацію або публікацію, яка відповідає вимогам. Оскільки це груповий проект, учні використовуватимуть форми взаємооцінювання. Їх кінцевий продукт буде оцінений за Формою оцінювання.   
Методичні засади
Попередні знання та навички
Учні повинні знати склад і будову органічних сполук: білків , жирів, вуглеводів, їх вплив на функціональний стан організму. Володіють навичками роботи з комп’ютерами/. Робота в текстовому редакторі. Пошук інформації в інтернеті. Робота з графічними об’єктами.

Діяльність учнів та вчителя
Вчитель роздає дітям брошури для батьків, які пояснюють особливості методу проектів, та як він буде використовуватися при вивченні теми; пересвідчується,  що учні знають, правила техніки безпеки під час виконання проекту. Перевіряє, чи знають учні, як шукати інформацію в Інтернеті, зберігати її та документувати. Просить учнів підготувати наперед журнали досліджень, щоб занотовувати свої спостереження, і думати над питаннями і спільними дискусіями у рамках навчального проекту.
Перше заняття
Вчитель розробляє і дає учням підготовчі документи плану впровадження  та інструкцій
Вчитель ставить перед учнями Ключове запитання:Чи зможемо ми зберегти здоров’я? Проводить з учнями  мозковий штурм. Вчитель показує вступну презентацію, в ході якої варто провести  з класом обговорення наступних запитань:
-Чи може людина жити без вітаміну А?
-Який вплив вітаміну А на організм людини?
Учні мають ознайомитися і розглянути питання будови, знаходження і впливу вітамінів на організм людини.
Для кожної групи розроблене власне  завдання.
Знайти відомост про вітаміни
Група 1.Теоретики
1.      Визначення вітамінів
2.      Класифікація вітамінів
3.      Історична довідка: ким і коли були відкриті вітаміни
Група 2 Практики
         Формула;
         Добова норма;
         Продукти які містять цей вітамін

Група 3. ( Дослідники)
1.      Дослідницьким шляхом визначити  кількість спожитого вітаміну А за тиждень в домашніх умовах.
2.      Визначити наявність вітаміну С у соках
3.      Скласти тижневий раціон споживання продуктів харчування для одного учня
Перед початком роботи вчитель:
-      обов'язково  знайомить дітей з Законом  про авторське  право;
-      пояснює як правильно оформити список використаних джерел (пропонуємо для заповнення шаблон таблиці);
-      навчає критично оцінювати сайти та інші посиланні під час роботи в Інтернеті (надаємо необхідні форми);
-      нагадує про безпечну поведінку в Інтернеті.
Вчитель роздає учням  форму оцінювання, щоб допомогти учням спланувати та відстежити результати своєї діяльності. Щоб мати змогу оцінити кінцевий продукт розроблений контрольний список.
Об’єднання в малі групи відбувається автоматично  (документ для фасилітації).
Учні об’єднуються в малі групи для розробки та впровадження проектів.
Учні збираються в малих групах, обговорюють своє завдання,  записують в Журналі досліджень свої попередні ідеї та  які методи  вони будуть використовувати під час дослідження (методи знаходять у відповідній літературі або Інтернет ресурсах).
Вчитель під час роботи груп, прислухається до обговорень учнів, записує нотатки у блокнот щодо роботи малих груп, їх ідей та намічає шляхи для подальшого спрямування навчання кожної групи учнів. 
Продуктом даного етапу роботи стане розроблення Інструкції для виконання дослідження.
Правильність, ефективність та доцільність обраних методик обговорюється з вчителем.  Він надає учням свої коментарі, які сприяють корекції знань, розумінню та їх навчанню.
Діти виконують дослідження, нотують у журналах отримані результати, роблять висновки. Під час виконання проекту учні опановують певні методики проведення досліджень, спостережень, навчаються оформлювати результати у вигляді таблиць, узагальнювати дані, робити висновки. Готують презентацію, бюлетень, буклет або веб-сайт.
Друге  заняття
Продуктом стає мультимедійна презентація, буклет, інформаційний бюлетень або веб-сторінка.
Представлення своїх робіт відбувається  за допомогою ротаційних станцій («Рухаємося по колу»).
Взаємооцінювання відбувається за критеріями передбаченими у формі оцінювання.  
Результати своїх досліджень учні презентують за вибором учням молодших класів, паралельних класів, батькам, керівникам місцевої громади.
Диференціація навчання
Учні, що мають проблеми у навчанні
Вчитель проводить додаткове заняття для таких учнів. Роз’яснює основні питання теми.
Для підтримки в навчанні слабких учнів створює  шаблон, здійснює корекцію отриманих знань.
Обдаровані учні
Готує  додаткові питання, рекомендує додаткову наукову літературу, інтернет-ресурси

Учні презентують результати своєї роботи, які можуть бути опубліковані в наукових виданнях.
Матеріали та ресурси
Технічне забезпечення
 Фотоапарат
 Комп’ютер (и)
 Цифровий фотоапарат
 DVD - програвач
 Доступ до Інтернету
  Лазерний диск
 Принтер
 Мультимедійний проектор
 Сканер
 Телевізор
 Відеомагнітофон
 Відеокамера
 Обладнання для відео конференцій
 Інше      
Програмне забезпечення  
 Програма для роботи з базами даних/ електронними таблицями
 Програма для створення публікацій
 Програма для електронної пошти
 Енциклопедія на  компакт-диску
 Програма для роботи із зображеннями
 Програма для створення комп’ютерних презентацій
 Програма для роботи з Інтернетом
 Програма для  розробки веб-сторінок
 Програма для роботи з текстами
 Інше      
Друковані матеріали
   Стеценко І. В., Овчаренко І. Ю. Уроки хімії за інтегральною технологією. 11 клас. Частина ІІ. – Х.: Вид. група “Основа”, 2011.- 111 с.
   Лашевська Г. А. Хімія: Підручник для 11 кл. загальноосвіт. навч. закл.: рівень стандарту / Г. А. Лашевська, А. А. Лашевська.- К.: Генеза. 2011. -160с.
1. В.Н.Голубев, Т.Б.Цыганова. Технология продуктов функционального питания. - М.: Академия, 2002г.
2. И.И.Грандберг. Органическая химия.- М.: Академия, 2002г.
3. И.А.Рогов, Л.В.Антипова, Н.И.Дунченко, Н.А.Жеребцов. Химия и пища.- М.: Академия, 2000г.
4. Золотой фонд. Химия./ Под ред. Ю.А.Золотова.- М.: Дрофа, 2003г.
5. Энциклопедия. Современное естествознание. Том 8. Молекулярные основы биологических процессов./ Под ред. Ю.А.Владимирова.- М.: Магистр-Пресс, 2000г.
6. Карелин А.О., Ерунова Н.В. Витамины. - М.: Советы доктора, 2005 г.
Обладнання та канцтовари
Комп’ютер, проектор, мультимедійна дошка,принтер, сканер, фотоапарат
Інтернет ресурси
http://www.school.edu.ru/dok_edu.asp Образовательные стандарты
http://bobrdobr.ru/index.html Система закладок
Інші ресурси















Немає коментарів:

Дописати коментар